четвртак, 14. јул 2011.

Ikarbus” je osnovan 1923. godine, kao prva fabrika aviona na Balkanu. Prvobitno je nazvan „Ikarus”, po Ikaru, jednom od najpoznatijih likova grčke mitologije, koji je ostvario večiti san čoveka o letu.



Prvi avion – „brandenburg”, proizveden je 1924. Avionom Š-451MM „matica”, postavljen je svetski rekord u brzini 1957. Do 1961. godine, kada je fabrika u potpunosti promenila delatnost, proizvedeno je više od 1.000 aviona i jedrilica.
Prvi autobus u „Ikarbusu” proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme „Saurer”. Do sada je iz ove fabrike izašlo više od 20.000 autobusa, od čega je značajan deo izvezen.

Danas je „Ikarbus” akcionarsko društvo sa 300 zaposlenih. Lider je u proizvodnji autobusa u Jugoistočnoj Evropi i predstavlja značajan potencijal srpske privrede. Proizvodi kompletnu gamu gradskih, međugradskih i turističkih autobusa, kao i autobuse na prirodni gas. Svojim modelima modernog dizajna, sa tehnološko-tehničkim rešenjima po najvišim svetskim standardima i normama, Ikarbus ravnopravno konkuriše najvećim evropskim proizvođačima.

„Ikarbus” ima poseban značaj u svetu onih koji se bave prevozom putnika. Iz proizvodnih pogona, kapaciteta 1.000 vozila godišnje, na ulice velikih gradova širom sveta stižu moderna vozila koja transport putnika čine lakšim i udobnijim. Njihov visok kvalitet i pouzdanost potvrđeni su i u najtežim uslovima, od polarnih oblasti Rusije, do pustinjskih predela Afrike.

Svojim klijentima Ikarbus pruža i usluge servisa, remonta i obezbeđivanja rezervnih delova.

Menadžment
Vršilac dužnosti generalnog direktora
Aleksandar Vićentić,diplomirani mašinski inženjer
Telefon: 314-90-93, fax: 314-90-94,
e-mail: aleksandar.vicentic@ikarbus.rs

Direktor Nabavke i servisnih usluga
Ranko Radovanović, diplomirani mašinski inženjer
Telefon: 3109-550, e-mail: r.ranko@ikarbus.rs

Direktor Proizvodnje
Petar Baltić, diplomirani mašinski inženjer
Telefon: 3109-590, e-mail: petar.baltic@gmail.com, petar.baltic@ikarbus.rs

Direktor Razvojno-tehničkih poslova
Nikola Parojčić, diplomirani elektro inženjer
Telefon: 3109-525, e-mail: nikola.parojcic@ikarbus.rs

Direktor Ekonomsko-finansijskih poslova
Petra Janjiš, diplomirani ekonomista
Telefon: 3109-570, 3109-573, e-mail: petra.janjis@ikarbus.rs

Direktor Pravnih i opštih poslova
Tamara Brišić, diplomirani pravnik
Telefon: 3109-648, e-mail: pravnasluzba.ikarbus@gmail.com

OSNIVAČ IKARBUSA
Osnivač „Ikarbusa” je Dimitrije Konjović, pilot, pomorski oficir i čuveni srpski industrijalac. Rođen je 1888. u Stanišićima kod Sombora u porodici učitelja Pavla Konjovića.

Važni datumi
11.08.2008. ruska kompanija „Avtodetal“ iz Uljanovska kupila je državni paket akcija „Ikarbusa“ i postala najveći akcionar fabrike;
03.09.2009. Agencija za privatizaciju raskinula je ugovor sa „Avtodetalom“. Akcije „Avtodetala“ su prešle u portfelj Akcijskog fonda. Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja u saradnji sa Akcijskim fondom imenovalo je zastupnika kapitala.
25.12.2009. po osnovu tehnološkog viška 383 radnika je, uz otpremninu, napustilo Ikarbus;
31.12.2009. odlukom Vlade Srbije „Ikarbus“ je ušao u postupak restrukturiranja.
12.02.2010. Vlada Srbije donela je Uredbu o subvencionisanoj kupovini autobusa. Subvencije su 20% za dizel motore generacije Euro 4 i Euro 5, a 30% za gasne i hibridne motore.

 EKO IKARBUS 103CNG
Autobus sa pogonom na komprimovani prirodni gas namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju i ekološki osetljivim područjima. Zadovoljava EURO 5 norme o emitovanju štetnih materija i buke kao i kalifornijske ULEV standarde koji su najstroži na svetu. Radijus kretanja sa jednim punjenjem je 400 kilometara. 




IKARBUS 107
GRADSKI NISKOPODNI MIDIBUS
Niskopodni midibus IK-107 je najnoviji „Ikarbusov” model namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Ima ugrađen motor marke „CUMMINS” (E3) sa smanjenom emisijom štetnih materija i buke. Opremljen je automatskim menjačem, kao i ABS i ASR bezbednosnim sistemima. 



IKARBUS 112
GRADSKI NISKOPODNI SOLO AUTOBUS
Niskopodni solo autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Visina poda na ulaznim vratima od 325 mm u odnosu na tlo putnicima omogućava ulazak direktno sa trotoara, bez i jednog stepenika, a specijalna platforma naročito pogoduje deci, starijima i osobama sa hendikepom. Materijali koji se ugrađuju u ovaj model su atraktivnog dizajna i vrhunskog kvaliteta. 





IKARBUS 218
GRADSKI NISKOPODNI ZGLOBNI AUTOBUS
Niskopodni zglobni autobus dužine 18 metara, namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Četvora dvokrilna vrata, nizak pod i specijalna platforma omogućavaju lak ulazak i izlazak iz vozila, što je naročito pogodno za decu, starije i osobe sa hendikepom. Ugrađena su 43 sedišta a ukupan kapacitet je 160 putnika.


IKARBUS 103
GRADSKI SOLO AUTOBUS
Standardni solo autobus namenjen prevozu putnika u gradskom saobraćaju. Motor u skladu sa evropskim normama obezbeđuje optimalno sagorevanje i smanjen utrošak goriva, a zaštiti okoline doprinose i bezazbestne kočnice. Serijski ugrađeni ABS i ASR omogućavaju sigurno kočenje i na klizavom putu. 
IKARBUS 206
GRADSKI ZGLOBNI AUTOBUS
Standardni gradski zglobni autobus sa pogonskim agregatom smeštenim u prikolici. Projektovan je da zadovoljava EURO 4 norme o emisiji štetnih materija i buke. Četvora dvokrilna vrata mogućavaju lak ulazak i izlazak putnika, a pogodan raspored sedišta i njihovu laku cirkulaciju unutar vozila.








Нема коментара:

Постави коментар